Irēna Ivanova
Darba grafiks:
Sociālā pedagoga darba laiks
P.10.00 -16.00
O.10.00-16.00
T.10.00 -16.00
C.10.00-16.00
P.10.00-16.00
Tālrunis 29402913
Skolas sociālais pedagogs:
- speciālists ar akadēmisko izglītību un sociālā pedagoga profesionālo kvalifikāciju;
- palīdz bērniem, vecākiem un skolotājiem risināt problēmas, kas rada traucējumus izglītības ieguves procesā un savstarpējās attiecībās.
Sociālais pedagogs sadarbojas ar:
- skolas administrāciju;
- klašu audzinātājiem;
- mācību priekšmetu skolotājiem;
- izglītības psihologu;
- medicīnas personālu;
- logopēdu;
- nepieciešamības gadījumā ar citiem speciālistiem skolā vai ārpus tās.
Kādos gadījumos var palīdzēt sociālais pedagogs?
Klases audzinātājam, ja:
- skolēns bieži kavē skolu neattaisnotu iemeslu dēļ;
- skolēnam strauji pazeminās sekmes mācībās;
- pēkšņi mainījusies skolēna uzvedība;
- skolēns ir uzticējis kādu problēmu, kuru nevar vai nedrīks risināt vienpersoniski, un ir nepieciešama konsultācija;
- skolēns nonācis sociālās aprūpes vai citā institūcijā;
- skolēns saņem nepietiekamu vecāku aprūpi;
- skolēns stāsta, ka mājās jūtas slikti un nedroši u.c.
Skolēnam, ja:
- nomāc kāda problēma, kuru viņš nevar atrisināt;
- ir problēmas mājās;
- skolā viņš jūtas vientuļš vai atstumts, nav draugu;
- ir mācīšanās grūtības;
- ir konflikts ar skolasbiedriem, skolotājiem vai vecākiem;
- ir atkarības problēmas u.c.
Vecākiem, ja:
- radušās grūtības bērna audzināšanā;
- bērns bieži klaiņo un nenāk mājās;
- bērna uzvedība ir pēkšņi mainījusies;
- bērnam ir regulāri konflikti ar skolasbiedriem vai skolotājiem;
- bērns stāsta, ka skolā viņš jūtas slikti;
- bērnam ir atkarības problēmas;
- ir grūtības nodrošināt bērnu ar skolai nepieciešamajiem mācību līdzekļiem u.c.
Skolas sociālais pedagogs:
- uzklausa;
- informē;
- konsultē;
- sniedz atbalstu;
- izvērtē problēmu un palīdz to risināt;
- novēro;
- palīdz risināt konflikta situācijas;
- ja nepieciešams, apmeklēt ģimeni mājās;
- pēta skolas vidi;
- sekmē skolēna, vecāku un skolotāju savstarpējās sadarbības iespējas;
- pēta un izzina skolēna vai klases problēmu cēloņus;
- palīdz skolēniem veidot dzīves prasmes;
- koordinē un sadarbojas ar citu institūciju speciālistiem;
- izstrādā priekšlikumus un organizē profilaktiskus pasākumus, lai novērstu vai ierobežotu dažādu problēmu (piemēram, datoratkarības, smēķēšanas, vardarbības u.c.) izplatību skolā;
visu jautājumu risināšanā ievēro konfidencialitāti.